Quantcast

BERITA

Cristiano Santos Senjata Baharu Skuad The Red Warriors

Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) mengumumkan kemasukan pemain import baharu dari Brazil, Cristiano Marcolino Santos yang akan beraksi di posisi serangan skuad itu bagi menggantikan seorang lagi pemain import dari Tunisia Alaeddine Bouslimi.

Pemain yang berusia 30 tahun itu, memulakan karier bersama kelab Brazil Confianca (2007) dan kelab terakhir yang diwakili adalah Hassania Agadir FC di Liga Maghribi.

Kelantan kini mempunyai 4 pemain import yang terdiri daripada Cassio Fransisco De Jesus (Brazil) dan pemain import baharu slot Asia, Bakhtiyar Duishobekov (Kyrgyzstan) serta Lazarus Kaimbi (Namibia).

Mereka turut menamatkan kontrak pemain import yang beraksi di posisi tengah iaitu Morgaro Gomis.

Presiden KAFA, Bibi Ramjani Ilias Khan turut mengesahkan KAFA mengikat kontrak dengan Cristiano selama enam bulan menggantikan Alaeddine yang ditamatkan kontrak selepas gagal memberi impak positif walaupun diberi peluang beraksi dalam tiga perlawanan liga musim ini.

“Alaeddine terpaksa diketepikan khidmatnya lebih awal sebelum berakhir jendela perpindahan kedua kerana faktor prestasinya tidak konsisten dan gagal mengemudi barisan pertahanan dengan baik,” kata Bibi Ramjani kepada Berita Harian.

“KAFA berharap dengan kemasukan Cristiano dapat membantu mengembalikan kekuatan jentera serangan dan cepat serasi bergandingan dengan Lazarus Kaimbi.

“Cristiano juga menjalani latihan fasa pertama hari ini di bawah kendalian pemangku jurulatih, Yusri Che Lah untuk menyesuaikan diri dengan corak latihan pasukan.”

Ditanya sama ada Cristiano dapat beraksi menentang PKNS FC Selasa ini, Bibi Ramjani berharap pemain itu dapat diturunkan untuk menambahkan sengat jentera serangan.

“Kehadiran Cristiano yang mempunyai skil menggelecek dan larian pantas diharap dapat membantu pemain muda membina kembali kekuatan 200 peratus seterusnya melengkapkan misi memburu tiga mata penting menewaskan PKNS FC ,” katanya.

Kami perlukan bantuan anda.

Saban hari, semakin ramai peminat bola sepak membaca Semuanya BOLA. Seiring dengan pertambahan pembaca ini, kos operasi kami turut meningkat. Jadi anda boleh nampak kenapa kami perlukan bantuan anda. Untuk memastikan penulis-penulis kami dapat terus membekalkan konten-konten yang tidak bias dan berkualiti kepada anda, duit dan kerja keras sangat diperlukan. Tetapi kami buat juga kerana kami percaya anda berhak mendapat maklumat berkualiti dari media yang telus, bebas dan terbuka.

Sumbangan anda membolehkan masa depan penulis-penulis kami terus terjamin. Dengan hanya RM5, anda boleh menyokong Semuanya BOLA - dan ia hanya mengambil masa 1 minit. Terima kasih.

atau Beri Sumbangan

KEMASKINI TERUS KEPADA ANDA!

Jadi yang pertama mendapatkan kemaskini dari kami melalui emel!