Abramovich Dan Conte Mungkin Akan Meninggalkan Chelsea

Kerjasama Semuanya BOLA

Juara Liga Perdana Inggeris 6 kali, Chelsea berdepan masalah besar susulan kedudukan pengurus Antonio Conte dan pemilik Roman Abramovich yang tidak menentu.

Situasi ini meresahkan peminat setia The Blues ketika pasukan lain sedang giat membeli pemain baharu bagi menghadapi saingan musim depan.

Kedudukan di tangga kelima selepas setahun merangkul gelaran liga dalam musim pertama Conte, ramai menjangkakan aksi final Piala FA adalah penampilan terakhir pengurus dari Itali itu mengendalikan Chelsea meskipun berjaya mengalahkan Manchester United 1-0.

https://twitter.com/CarefreeDailyFC/status/1002199378935930881

Bagaimanapun, dua minggu berlalu, masih belum ada keputusan membabitkan kedudukan Conte dengan bekas pengurus Paris Saint-Germain, Laurent Blanc dan Maurizio Sarri yang baru digantikan oleh Carlo Ancelotti di Napoli kini dikaitkan sebagai pengganti.

Kelewatan dalam membuat keputusan itu dikatakan berpunca dengan masalah jutawan Russia Abramovich memperbaharui visa British yang sebelum ini menjadi penyumbang dana terbesar dalam memastikan kejayaan Chelsea sejak mengambil alih kelab pada 2003.

https://twitter.com/ConteBlueArmy/status/1002204600647278595

Ia susulan krisis diplomatik antara London dan Moscow berhubung ejen perisik Rusia yang diracun selain tindakan beberapa pihak yang mahu mengenakan sekatan ke atas jutawan Russia itu membelanjakan kemewahan miliknya di London.

Menurut duta Israel di Rusia, Abramovich sudah mendapat kerakyatan Israel dan sudah menetap di sana.

Chelsea minggu lalu mengumumkan tidak akan meneruskan pelan pembangunan semula Stamford Bridge dengan kapasiti 60,000 penonton berikutan masalah pelaburan.

Sejak Abramovich mengambil alih Chelsea, kelab London itu muncul kelab England paling berjaya dengan memenangi lima gelaran liga, kejuaraan pertama Liga Juara-Juara, Liga Europa dan lima Piala FA dalam tempoh 15 tahun.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram